جديدترين ساعت هوشمند هواوي

به خبرنامه جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل خوش آمديد.

جديدترين ساعت هوشمند هواوي

۱۱۲ بازديد

كمپاني چيني هواوي، طي رويدادي كه در 19 سپتامبر 2019  در مونيخ آلمان برگزار شد، ضمن رونمايي از اسمارت‌ فون‌هاي Mate 30 و Mate 30 Pro، از جديدترين ساعت هوشمند خود با نام Huawei Watch GT 2 نيز پرده برداشت. برخلاف عمده ساعت‌هاي هوشمند بازار كه به پلتفرم Wear OS گوگل مجهزند، Watch GT 2  (مثل مدل قبلي اين ساعت) از سيستم‌عامل LiteOS استفاده مي‌كند. با توجه به اينكه چيپ‌ست مورد استفاده – يعني **********n A1 – هم ساخت خود هواوي است، مي‌توان گفت هواوي در ساخت محصولات خود، مسير مستقل شدن را در پيش گرفته است. ساعت جديد هواوي در دو مدل 46 ميلي‌متري و 42 ميلي‌متري به توليد مي‌رسد.

مدل بزرگ‌تر Watch GT 2  (كه مدل 46 ميلي‌متري نام گرفته)، صفحه‌اي گرد به قطر 45.9 ميلي‌متر و ضخامت 10.7 ميلي‌متر داشته و وزن آن (بدون بند) برابر با 41 گرم عنوان شده است. بدنه ساعت تركيبي از استيل ضد زنگ و پلاستيك بوده و در رنگ‌هاي استيل، مشكي و خاكستري طراحي شده است. شيشه خميده 3 بعدي روي صفحه ساعت و كمتر شدن حاشيه‌ها (نسبت به مدل پارسال)، به زيبايي ساعت مي‌افزايد. اين مدل با بندهاي 22 ميلي‌متري عرضه مي‌شود. نمايشگر مدل بزرگ‌تر 1.39 اينچي (از نوع AMOLED) بوده و رزولوشن آن 454×454 پيكسل اعلام شده است.

اما بدون شك، يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين ساعت، باتري قدرتمند آن است. ظرفيت باتري مدل 46 ميلي‌متري، 455 ميلي‌آمپر ساعت بوده و طبق ادعاي هواوي، در صورت استفاده معمولي، تا 14 روز دوام خواهد داشت. البته با روشن ماندن پيوسته GPS عمر باتري به 30 ساعت كاهش مي‌يابد. پخش دائم موسيقي نيز عمر باتري را به 24 ساعت مي‌رساند. هواوي اين ارقام را براي زماني اعلام كرده كه صفحه ساعت به طور متوسط 200 بار در طول روز روشن شود. البته حالت هميشه روشن هم براي اين ساعت در نظر گرفته شده كه در صورت تمايل مي‌توان آن را فعال كرد. 32 مگابايت RAM و 4 گيگابايت حافظه داخلي براي اين مدل پيش‌بيني شده كه به گفته هواوي، مي‌تواند تا 500 آهنگ با فرمت MP3 را در خود جاي دهد.

در مدل كوچك‌تر Watch GT 2 – كه مدل 42 ميلي‌متري ناميده شده – قطر صفحه 41.8 و ضخامت بدنه 9.4 ميلي‌متر اعلام شده و وزن ديوايس (بدون بند) 29 گرم است. رنگ‌بندي اين مدل عبارت است از استيل، مشكي و صورتي طلايي. با توجه به كوچك‌تر بودن اين مدل، قطر نمايشگر نيز به 1.2 اينچ كاهش يافته است. البته نمايشگر از همان نوع AMOLED بوده و رزولوشن آن 390×390 پيكسل است. در اين مدل از بندهاي 20 ميلي‌متري استفاده مي‌شود.

ظرفيت باتري ساعت در مدل كوچك‌تر به 215 ميلي‌آمپر ساعت كاهش يافته و به گفته شركت سازنده در صورت استفاده معمولي، تا 7 روز جوابگو خواهد بود. حافظه داخلي با مدل 46 ميلي‌متري فرقي ندارد، اما RAM آن به 16 مگابايت كاهش يافته است. شايد در نگاه اول، حافظه RAM ساعت جديد هواوي (در هر دو مدل) كم باشد، اما به گفته برخي كارشناسان، سيستم‌عامل LiteOS زياد سنگين نبوده و نياز چنداني به RAM بالا ندارد.

همانطور كه در مقدمه گفته شد، در ساخت Watch GT 2 از چيپ‌ست **********n A1 استفاده شده است. اين ساعت مجهز به GPS بوده و با توجه به پشتيباني از بلوتوث نسخه 5.1 مي‌تواند با اسمارت‌فون جفت شود. ارتباطات سلولي براي Watch GT 2 در نظر گرفته نشده، اما در نسخه 46 ميلي‌متري اين ساعت، با توجه به وجود ميكروفون و اسپيكر، امكان دريافت و پاسخ تماس‌ها از روي خود ساعت فراهم است. بديهي‌ست كه اين قابليت با اتصال بلوتوثي ساعت به گوشي فراهم شده و تنها زماني امكان‌پذير است كه ساعت در نزديكي گوشي كاربر قرار داشته باشد به گفته هواوي به لطف نسخه جديد بلوتوث، گوشي مي‌تواند در اين حالت در فاصله 150 متري ساعت قرار بگيرد كه در صورت عملي شدن در دنياي واقعي رقمي بي سابقه به حساب مي‌آيد. (در صورت تماس مداوم، عمر باتري دستگاه به 10 ساعت كاهش مي‌يابد). ناگفته نماند،Watch GT 2 با اندرويد 4.4 و بالاتر و همچنين iOS 9.0 و بالاتر از آن سازگاري دارد.

ساعت هوشمند جديد هواوي، در زمينه سلامتي، ورزش و تناسب اندام، حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. سنسور ضربان قلب اپتيكالي كه در اين ساعت تعبيه شده، از طريق اپليكيشن TruSeen (كه در اينجا به نسخه 3.5 آپديت شده) مي‌تواند ضربان قلب كاربر را – حتي در زير آب هم – مانيتور كند. مثل اپل‌واچ، اگر ضربان قلب نامنظم به مدت طولاني ادامه پيدا كند، به كاربر هشدار داده مي‌شود. اپليكيشني به نام TruSleep 2.0 مي‌تواند 6 نوع اختلال شايع خواب را شناسايي و رديابي كرده و براي استراحت بهتر به شما راهكار پيشنهاد دهد. زماني كه كاربر خواب است، اين اپليكيشن با مانيتور ضربان قلب و آناليز تنفس، مي‌تواند به كيفيت خواب او نمره دهد. حتي ميزان استرس كاربر نيز با اپليكيشني به نام TruRelax رديابي مي‌شود.

قابليت رديابي 15 نوع فعاليت ورزشي مختلف – از جمله دو، پياده‌روي، راهپيمايي در طبيعت، دوچرخه‌سواري، كار با تجهيزات باشگاهي و ... – در اين ساعت پيش‌بيني شده است. همچنين، با توجه به مقاومت Watch GT 2 در برابر فشار تا 5 اتمسفر، اين ساعت مي‌تواند تا 10 دقيقه در عمق 50 متري آب دوام بياورد و لذا براي شنا كردن هم مناسب است. در زمينه اطلاعات مربوط به سلامتي و تناسب اندام، Watch GT 2 مي‌تواند كميت‌هايي مثل تعداد گام، ميزان مسافت طي شده، كالري سوزانده شده، حداكثر اكسيژن مصرفي  (VO2 Max) و شاخص SWOLF در شنا را اندازه‌گيري كند.

هر دو مدل Watch GT 2 از اكتبر 2019 وارد بازار اروپا مي‌شوند. قيمت مدل 46 ميلي‌متري اين ساعت 249 يورو اعلام شده كه با نرخ كنوني تبديل ارز تقريبا برابر است با 275 دلار. مدل 42 ميلي‌متري نيز 229 يورو (253 دلار) قيمت‌گذاري شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.