انساني برفراز تاريخ؛‌ رازكاوي ناموري امام علي(ع)

به خبرنامه جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل خوش آمديد.

انساني برفراز تاريخ؛‌ رازكاوي ناموري امام علي(ع)

۲۸ بازديد

بر اساس داده هاي تاريخي ، بدون شك علي امام علي (ع) داراي ويژگي هاي بسياري بود كه همه چيز را در يك شخص قرار مي داد ، او را از ديگران متمايز مي كرد و برتري و دوام او را متمايز مي كرد. دانش ، خرد ، شجاعت ، قدرت ، تقوا ، ايمان …

منبع: گزارشكر يك
انساني برفراز تاريخ؛‌ رازكاوي ناموري امام علي(ع)

انساني برفراز تاريخ؛‌ رازكاوي ناموري امام علي(ع) https://reporter1.ir/انساني-برفراز-تاريخ؛‌-رازكاوي-ناموري/ گزارشگر يك Fri, 26 Feb 2021 06:57:27 0000 عمومي https://reporter1.ir/انساني-برفراز-تاريخ؛‌-رازكاوي-ناموري/

بر اساس داده هاي تاريخي ، بدون شك علي امام علي (ع) داراي ويژگي هاي بسياري بود كه همه چيز را در يك شخص قرار مي داد ، او را از ديگران متمايز مي كرد و برتري و دوام او را متمايز مي كرد. دانش ، خرد ، شجاعت ، قدرت ، تقوا ، ايمان …

منبع: گزارشكر يك
انساني برفراز تاريخ؛‌ رازكاوي ناموري امام علي(ع)

بر اساس داده هاي تاريخي ، بدون شك علي امام علي (ع) داراي ويژگي هاي بسياري بود كه همه چيز را در يك شخص قرار مي داد ، او را از ديگران متمايز مي كرد و برتري و دوام او را متمايز مي كرد. دانش ، خرد ، شجاعت ، قدرت ، تقوا ، ايمان ، زهد ، عشق ، ارادت ، تقوا ، عشق به اسلام ، عشق به خانواده ، شفقت ، مهرباني و … تنها برخي از صفاتي است كه در مورد وي اظهار نظر شده است. ابيال-حديد ،(يك) هيچ كس نمي تواند او را با او مقايسه كند ، اما به گفته دكتر شريعتي ، اشتياق و الگوسازي او را در قالب يك افسانه درست كرد.(2) اساساً به مردانگي معنا داده شده است و در دوران مدرن به آن شخصيتي جهاني و متمدن داده شده است ، در اين حالت نبايد آن را شناخت و ساير صفات و خصوصيات را بايد يافت. مهمترين چيز در راستاي مسئوليتهاي رهبري شما در چند نكته بيان شده است.

1. عدالت آقا ، كه به قول جورج جرداد ، او را به صداي عدالت انساني و تجسم عدالت تبديل كرد ،(سه) اين بارزترين ويژگي است. علاقه و تلاش هميشگي آنها براي دستيابي به عدالت و مبارزه با همه ظلم ها ، البته همان چيزي است كه از امام امت انتظار مي رود. زيرا او يك رهبر فوري نيست كه تظاهر به ظاهر يا مجموعه اي از صفات شخصي يا كمالات شخصي كند. همه اينها فراتر از آن است كه او را به سطح يك انسان متعالي با فاصله براي رسيدن به امامت برساند. امام رهبر و پيشگام جامعه است و البته بايد اقدامات فعال و تفكر خلاق خود را در امور مربوط به سياست و زندگي اجتماعي نشان دهد. امام به عدالت فكر مي كرد و مي كوشيد تا زماني كه همراه و دستيار رسول خدا بود ، هنگامي كه در موقعيت شكنجه براي خلفا بود يا زماني كه رئيس دولت بود ، به آن برسد. وقتي كه اين يك عمل ناعادلانه بود. وقتي يكي از فرمانداران را ديد ، نه تنها عصباني شد ، بلكه او را اخراج كرد.(4) و هنگامي كه هديه را دريافت كرد ، شخص را عصباني كرد زيرا اعمال خود را انحرافي مي دانست.(5)

2. از آنجا كه پيامبر (ص) چنين روشي را دنبال مي كرد ، نگاه انسان به انسان فراتر از موقعيت و وابستگي آنها از ديگر ويژگي هاي امام بود. از نظر شوپنهاور ، وي از نظر زن و مرد بزرگ و كوچك ، رنگ پوست ، حرفه و غيره تمايزي قائل نبود ، وي نه به دارايي و دارايي هاي خارجي بلكه به وجود و كرامت انساني اشاره داشت.(6) ‌او به جاي دستورات سياسي و سياسي و مطالبات سختگيرانه و مجازات آميز ، همانطور كه در توصيه ها يا راهنمايي هاي خود به نماينده خود بود ، به ويژه در نامه خود به مالك اشتر ، بر مهرباني ، لطافت و نرمش تأكيد كرد. واقعاً طلايي و شگفت انگيز: ‌ خود را براي تعامل با ديگران آماده كنيد ، آنچه را كه دوست داريد براي خود انجام دهيد و آنچه را كه براي خود دوست نداريد براي خود انجام دهيد.. سپس ادامه مي يابد. ظلم نكنيد ، خوب كار كنيد بدون اينكه دوست داشته باشيد مورد ظلم قرار بگيريد. درست مثل اينكه شما مي خواهيد خوب كار كنيد و نمي خواهيد ديگران با شما رفتار كنند ، با آنها اين كار را نكنيد..(7) اين توصيه در هنگام برخورد با مسلمانان نيست ، بلكه به همه توصيه مي كند.

3. عزت نفس براي ديگران و نداشتن امتيازات خاص / آدم خواري ويژگي ديگري بود كه ديگران را از ماندگاري آنها متمايز مي كرد. هنگامي كه وي به عنوان يك خليفه مسلمان رئيس يك جامعه بزرگ مسلمان بود و مي توانست تقريباً از اختيارات و امكانات خود بنا به خواسته خود استفاده كند ، هيچ امتياز خاصي را براي خود يا خانواده اش در نظر نگرفت و به ديگران توصيه كرد كه از امتيازات ويژه اي برخوردار نشوند. .(8) من مانند ديگران زندگي مي كردم ، اگر از آنها كمتر استفاده نمي كردم ، مانند ديگران از حقوق اجتماعي بهره مند مي شدم و به يك شهروند عادي تبديل مي شدم.(9) رهبري امت در خانواده وي بر اساس مجموعه اي از داده ها و عقايد تعريف شده بود ، اما او براي تثبيت موقعيت پسرش كمي حركت نكرد. من توانستم از سنت عرب و زندگي سياسي خليفه اول و دوم حمايت كنم ، اما اينطور نبود. زيرا خلفا و حكومتداري را حقوق اجتماعي و حقوق برابر با ديگران در اين زمينه مي دانستند.

ويژگي حضرت علي (ع) با صفات و صفات بسيار زياد است و هيچ كس نمي تواند وجود خودش را ناديده بگيرد. اما اين چيزي نيست كه او براي رسالت الهي ، پيشاني ديني و رهبري اجتماعي خود نياز دارد. مسئله. او فكر نمي كرد از ديگران برتر است و اين جمله پيام آور خدا كه در آن گفت بارها از او شنيده است شعار زندگي او بود. ضعيف را از قوي ، بدون ترس و لكنت نپذيريد.(10)

اما در واقعيت ، چرا اين بخش از وجود بزرگان در مجامع عمومي كمتر مورد بحث قرار مي گيرد؟ در حقيقت ، مردم راهي ديگر براي تعريف زندگي خداپسندانه خود ندارند و اقدامات آنها براساس الگوي ديني تعريف شده براي آنها انجام مي شود. اعمال نبوي كه سنت امام پيامبر نشان مي دهد درست است و چنين اقدامات گران قيمتي درست نيستند. آسان است ، براي توجيه زندگي ، پيچاندن زندگي خود مدل براي بهتر قرار گرفتن آن در زندگي خود ، اين استعاره معكوس يك سنت غلط بي پايان از تاريخ بشريت در تمام اديان است!

* دانشكده م Instituteسسه علوم و فرهنگ اسلامي ، مطالعه تمدن اسلامي. a.vasei@isca.ac.ir

1. ابن ابي الحديد ، 2 شرح نهج الابيله ، قسمت 1 ، 9-11

2. علي حقيقت در افسانه ها ، يكي از سخنراني هاي دكتر شريعتي ثي ، عنوان كتاب وي.

3. كتاب امام علي ، صداي عدالت بشري ، ترجمه شده به فارسي با عنوان علي صداي عدالت انساني توسط هادي خسروشاهي.

4. بهبودي ، ج نهج السعاده ، ج 4 ، ص 144.

5. نهج البلاغه ، خطبه 214.

6. شوپنهاور ، متفكر آلماني ، در كتاب حكمت زندگي خود ترجمه محمد مبشري ، سه شخصيت انساني را ذكر كرده است.

7. نهج البلاغه ، نامه 53.

8. رويكرد اطلاع رساني ، ناما.

9. ابن شهر آشوب ، مناقب ، ج 2 ، ص 105.

10. نهج البلاغه ، نامه 53.

منبع: گزارشكر يك
انساني برفراز تاريخ؛‌ رازكاوي ناموري امام علي(ع)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.