چگونه يك هدفون خوب انتخاب كنيم؟ (بخش اول)

به خبرنامه جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل خوش آمديد.

چگونه يك هدفون خوب انتخاب كنيم؟ (بخش اول)

۱۶۶ بازديد

يك هدفون، ويژگي‌هايي بيشتر از آن چه كه شما در ظاهر آن مي‌بينيد، در خود دارد. به همين دليل در اين قسمت به شرح يك راهنمايي خلاصه در زمينه انتخاب و خريدن هدفون پرداخته‌ايم. كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با هدفون‌ ها علاوه بر اين كه در هنگام خريد به شما كمك مي‌كند، يك محصول داراي ارزش اقتصادي بيشتر را در اختيار شما مي‌گذارد.

 

هدفون هاي داخل گوش

 

اين نوع از هدفون ها كه بيشتر با نام ايرفون يا ايرباد شناخته مي‌شوند، ارزان‌ترين راه انتشار صدا در گوشي شما محسوب مي‌شوند. اگر اخيرا يك گوشي هوشمند يا MP3 پلير خريده‌ايد، به احتمال زياد به همراه اين محصول يكي از اين هدفون ها را نيز دريافت كرده‌ايد. ايرفون ها در داخل يا خارج از كانال گوش قرار مي‌گيرند تا از اين طريق بتوانند از ورود هوا به داخل گوش جلوگيري و صدا را با كيفيت بهتري پخش كنند. اين هدفون ها در مقايسه با ساير هدفون هاي موجود در بازار انتخاب بهتري براي ورزشكاران محسوب مي‌شود و علاوه بر اين، مي‌توانند حمل پذيري بهتري را در اختيار شما بگذارند. شما نمي‌توانيد يك ايرفون را كه كيفيت صداي خوبي داشته باشد با قيمت ارزاني خريداري كنيد. 

ايرفون هاي ارزان قيمت صداي نامتعادلي دارند و محدوديت فقدان باس خود را با انتشار صداهاي تند در فركانس‌هاي متوسط و زياد جبران مي‌كنند. علي رغم اين تفاسير شما مي‌توانيد يك ايرفون خوب را به يك ميكروفون و ابزارهاي كنترلي داراي آرايش خطي مجهز شده باشد، با پرداخت بهاي مناسبي خريداري كنيد.

 

هدفون هاي رو گوشي

 

اين نوع هدفون ها به دسته هاي مختلفي تقسيم مي شوند و از كيفيت و قدرت صداي بالايي بر خوردارند.

اين هدفون ها در ظاهر شبيه به هدفون هايي هستند كه دور گوش قرار مي‌گيرند، با اين تفاوت كه نحوه قرارگيري آن‌ها بر روي سر كاربر فرق دارد. هدفون هاي رو گوشي به جاي اين كه با يك بالشتك نرم گوش شما را در بر بگيرند، يك عايق سبك را در اطراف گوش شما ايجاد مي‌كنند، به همين دليل قابليت ايزوله سازي نويز در آن‌ها نسبت به هدفون هاي دور گوشي و داخل گوشي كمتر است. اين مشخصه برخي از كاربران را نسبت به خريدن هدفون هاي رو گوشي منصرف مي‌كند اما ويژگي‌هاي مثبتي را با خود به همراه دارد.

هدفون هاي رو گوشي به مراتب نسبت به هدفون هاي دور گوشي حمل پذيرتر هستند به همين دليل محبوبيت بيشتري براي كاربراني كه سفر مي‌كنند و به ورزش كردن علاقمند هستند، دارند. اين هدفون ها براي استفاده در محيط‌هاي شهري بهتر هستند زيرا امكان شنيدن صداي ترافيك را نيز براي شما فراهم مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.