۳ مستند ايراني در بخش مستند زير ذره‌بين فجر

به خبرنامه جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل خوش آمديد.

۳ مستند ايراني در بخش مستند زير ذره‌بين فجر

۹ بازديد

مستندهاي ايراني “ايساتيس” ، “روز بلورين” و “زمزمه هاي گمشده در فاصله” در سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در بخش مستند زير ذره بين به نمايش در مي آيند. به گزارش مجله زنده خبري ، مستندهاي بلند “ايساتيس” به كارگرداني عليرضا دهگان ، “روزگار بلور” به كارگرداني امير فرزاهلاهي و “نجواهاي گمشده …

۳ مستند ايراني در بخش مستند زير ذره‌بين فجر https://livemag.ir/2021/05/۳-مستند-ايراني-در-بخش-مستند-زير-ذره‌بي/ https://livemag.ir/2021/05/۳-مستند-ايراني-در-بخش-مستند-زير-ذره‌بي/#respond مجله زنده خبري Fri, 21 May 2021 11:43:16 0000 فرهنگ و هنر https://livemag.ir/2021/05/۳-مستند-ايراني-در-بخش-مستند-زير-ذره‌بي/ مستندهاي ايراني “ايساتيس” ، “روز بلورين” و “زمزمه هاي گمشده در فاصله” در سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در بخش مستند زير ذره بين به نمايش در مي آيند. به گزارش مجله زنده خبري ، مستندهاي بلند “ايساتيس” به كارگرداني عليرضا دهگان ، “روزگار بلور” به كارگرداني امير فرزاهلاهي و “نجواهاي گمشده …

مستندهاي ايراني “ايساتيس” ، “روز بلورين” و “زمزمه هاي گمشده در فاصله” در سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در بخش مستند زير ذره بين به نمايش در مي آيند.

به گزارش مجله زنده خبري ، مستندهاي بلند “ايساتيس” به كارگرداني عليرضا دهگان ، “روزگار بلور” به كارگرداني امير فرزاهلاهي و “نجواهاي گمشده در فاصله” به كارگرداني منصور فروس سه مستند بلند ايراني هستند كه زير ذره بين به نمايش در مي آيند. جشنواره بين المللي فيلم فجر.

در معرفي اين فيلم ها و سازندگان آنها آمده است: ايساتيس به كارگرداني عليرضا دهگان ، داستاني 75 دقيقه اي در مورد گروه هايي از مردم است كه از خاك كيمياگري خلق شده و از هيچ به دنيا آمده اند. تاريخ باستان از وضعيت واقعي آب ؛ از ايده هاي جديد گرفته تا رانش آب.

داستان فراز و نشيب شهري كه قرن ها مانند عقيق در خاك خشك و خالي كوير مي درخشيد. داستان نوعي گفتگو بين اديان و عطر ايمان و سفري هزاران ساله در قلب كوير اين سرزمين كهن ، داستاني كه راويان آن آب ، باد ، آتش و زمين هستند.

عليرضا دهگان ، فوق ليسانس فيلم از دانشگاه هنر و استاد دانشگاه ، فعاليت سينمايي خود را از سال 2002 در انجمن فيلم هاي جوانان ايران آغاز كرد و در كارنامه خود 17 فيلم كوتاه و مستند ساخته است. جوايز بين المللي براي فيلم هاي “اوصيا” ، “بيگدار” ، “شفا” ، “صلح در سنگ” ، “روز بيست و هفتم” ، “نخل زندگي” و …

«روزگار بلور» به كارگرداني امير فرزالهي ، روايتي 90 دقيقه اي از زندگي حرفه اي محمد بلور ، روزنامه نگار پيشكسوت و پدر داستان نويسي در مطبوعات ايران است.

امير فرزولاهي داراي مدرك ليسانس علوم ارتباطات اجتماعي ، روزنامه نگار و منتقد سينما و همچنين نويسنده ، كارگردان و مستندساز است. از آثار اين كارگردان مي توان به فيلم هاي “اين وقت من است” ، “شهر هرج و مرج” ، “شاعران مشروطه” و “حمايت” اشاره كرد.

“نجواهاي گمشده در فاصله” ساخته منصور فروسه كارگردان يك مستند 60 دقيقه اي است كه در آن گروهي از پناهندگان ايراني و افغان از وضعيت خود در يك اردوگاه صربستان صحبت مي كنند.

منصور فروز كارگردان فيلم ايراني با مدرك كارشناسي ارشد سينما از دانشگاه آلته مجارستان است. فروزه علاوه بر ساخت چندين مستند تلويزيوني ، داراي هفت فيلم كوتاه و دو فيلم مستند بلند است. قضاوت در جشنواره هاي بين المللي و نوشتن نقد و يادداشت براي رسانه هاي سينمايي از ديگر فعاليت هاي منصور فروم است.

سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر از 5 تا 12 ژوئن 1400 به دبيري محمدمهدي عسگرپور نويسنده ، كارگردان و تهيه كننده فيلم در تهران برگزار مي شود.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/05/۳-مستند-ايراني-در-بخش-مستند-زير-ذره‌بي/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.