مرور و بررسي كوتاه شيائومي مي 9 لايت؛ يك ميان‌رده قدرتمند با تمركز زياد بر دوربين

۱۳۷ بازديد

شيائومي در ماه جولاي سال جاري سري گوشي هاي دوربين محور CC9 را به عنوان بخشي از خانواده Mi معرفي كرد. با اينكه اين گوشي ها در ابتدا به صورت انحصاري براي بازار چين معرفي شده بودند، اما دو مدل از آن ها با تغيير نام به بازارهاي ديگر هم راه پيدا كردند. مي سي سي 9 اي (Mi CC9e) با نام جديد مي اي 3 (Mi A3) براي عرضه در بازارهاي جهاني و تحت برنامه اندرويد وان معرفي شد و گوشي ديگر هم مي سي سي 9 (Mi CC9) بود كه با نام مي 9 لايت (Mi 9 Lite) معرفي شد و در اين مقاله قصد داريم تا به بررسي اجمالي آن بپردازيم. اين گوشي جذاب 319 يورويي كه از تراشه اسنپدراگون 710 بهره مي برد، جذابيت هاي خاصي دارد كه در ادامه به آن‌ها خواهيم پرداخت.

تنها تفاوتي كه بين مي سي سي 9 و مي 9 لايت وجود دارد، به نرم افزار اين دو گوشي مربوط مي شود. برخلاف مدلي كه در چين عرضه شده بود، مدل جهاني اين گوشي از سرويس هاي گوگل استفاده مي كند، اما با اين حال هنوز هم به صورت پيش فرض به سيستم عامل اندرويد پاي با رابط كاربري MIUI 10 مجهز مي باشد. نسخه اي كه در اين مطلب قصد بررسي آن را داريم، مدل آبي رنگ با حافظه رم 6 گيگابايتي و فضاي ذخيره سازي 128 گيگابايتي است كه در واقع بهترين پيكربندي اين گوشي نيز محسوب مي شود. علاوه بر اين مدل، يك مدل ديگر هم با رم 4 گيگابايتي و فضاي ذخيره سازي 64 گيگابايتي در دسترس خريداران قرار گرفته است.

صفحه نمايش سوپر امولد شيائومي مي 9 لايت از شفافيت بالايي برخوردار بوده و رنگ ها نيز به بهترين شكل ممكن به نمايش در مي آيند. حاشيه هاي اطراف اين نمايشگر تخت 6.39 اينچي چندان ضخيم نيستند اما با اين حال اگر اين حاشيه ها كمي باريك‌تر طراحي مي شدند، از لحاظ ظاهري با محصول بسيار زيباتر و جذاب‌تري روبرو مي شديم. اين گوشي به يك باتري بزرگ 4030 ميلي آمپر ساعتي مجهز شده كه از شارژ سريع 18 واتي نيز پشتيباني مي كند و در مجموع به نظر نمي رسد از لحاظ نگهداري شارژ مشكل خاصي داشته باشد. مي 9 لايت در واقع نسل جديد مي 8 لايت محسوب مي شود و تقريباً در تمامي بخش ها با پيشرفت هاي خوبي همراه بوده است.

تراشه پردازشي اسنپدراگون 710 به واقع يكي از مهم‌ترين پيشرفت‌هايي است كه در مي 9 لايت روي داده، اما در عين حال دوربين 48 مگاپيكسلي پشتي را هم نبايد ناديده گرفت كه براي محصولي در اين محدوده قيمت يك مزيت بزرگ محسوب مي شود. به غير از دوربين 48 مگاپيكسلي، يك لنز 8 مگاپيكسلي فوق عريض و يك سنسور تشخيص عمق 2 مگاپيكسلي هم در پشت بدنه تعبيه شده كه در مجموع يك ماژول دوربين سه‌گانه را تشكيل مي دهند. دوربين مي 9 لايت در روي كاغذ بسيار جذاب و هيجان انگيز به نظر مي رسد اما براي قضاوت نهايي بايد منتظر بررسي هاي تخصصي بمانيم.

در جلوي بدنه و در بريدگي قطره اي شكل بالاي صفحه نمايش، يك دوربين 32 مگاپيكسلي براي مي 9 لايت در نظر گرفته شده كه شيائومي در تبليغات خود نيز تأكيد زيادي بر روي آن داشته است. با اينكه براي نتيجه گيري نهايي در مورد كيفيت دوربين سلفي نيز كمي زود است، اما اولين چيزي كه در حالت پرتره جلب توجه مي كند، عملكرد خوب دوربين در جدا كردن سوژه اصلي از پس زمينه است. همچنين فيلترها و حالت هاي مختلفي كه در برنامه دوربين گنجانده شده، دست كاربر را در خلق تصاويري خاص و خلاقانه باز مي گذارد.

لاوه بر همه اين ها، رابط كاربري MIUI نيز مثل هميشه جذاب و مملو از ويژگي ها و برنامه هاي كاربردي است. به عنوان مثال، يكي از ويژگي هاي جالبي كه مي توان اشاره كرد، روشن شدن كناره هاي بريدگي بالاي صفحه نمايش در هنگام عكاسي سلفي است. از آنجا كه بسياري از كاربران در هنگام گرفتن عكس هاي سلفي به جاي نگاه كردن به لنز دوربين به صفحه نمايش گوشي نگاه مي كنند ! شيائومي با اين ترفند كوچك سعي كرده تا محل قرارگيري دوربين را به كاربر يادآوري كند. همچنين با توجه به فوكوس ثابت دوربين سلفي، برنامه به شما مي گويد كه دوربين را در چه فاصله اي از صورت خود بگيريد تا عكس از وضوح خوبي برخوردار باشد. در انتها نيز مي توان به قابليت ضبط ويديوي اسلوموشن با موسيقي زمينه پيشنهادي، اشاره كرد كه براي افراد خلاق و كساني كه قصد توليد محتوا دارند، بسيار مفيد خواهد بود.

در مجموع، شيائومي مي 9 لايت يك گوشي ميان رده دوست داشتني است كه مي تواند در برابر رقباي مطرحي مانند ريلمي ايكس، اوپو رنو زد و سامسونگ گلكسي اي 50 اس، حرف هاي زيادي براي گفتن داشته باشد. بنابراين اگر قصد خريد گوشي داريد و بودجه‌تان از 350 يورو بيشتر نيست، پيشنهاد مي كنيم حتماً شيائومي مي 9 لايت را هم جزو گزينه هاي خود قرار دهيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.