جعفر پتگر؛ تلاشگر ايجاد مكتبي ويژه در هنر نقاشي ايران

به خبرنامه جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل خوش آمديد.

جعفر پتگر؛ تلاشگر ايجاد مكتبي ويژه در هنر نقاشي ايران

۶ بازديد

هر هنرمند با پشت سر گذاشتن آثار ديگر خود ميراث خود را به نسل بعدي منتقل مي كند. استاد ايراني نقاشي معاصر ، جعفر پتگر ، مانند بسياري ديگر از هنرمندان كه با دار فاني را وداع گفتند ، مرگ او را با يك اثر هنري براي مرجع ما گرامي داشتند. به گزارش گزارشگر يك …

منبع: گزارشكر يك
جعفر پتگر؛ تلاشگر ايجاد مكتبي ويژه در هنر نقاشي ايران

جعفر پتگر؛ تلاشگر ايجاد مكتبي ويژه در هنر نقاشي ايران https://reporter1.ir/جعفر-پتگر؛-تلاشگر-ايجاد-مكتبي-ويژه-در-ه/ Thu, 16 Sep 2021 13:11:50 0000 فرهنگي https://reporter1.ir/جعفر-پتگر؛-تلاشگر-ايجاد-مكتبي-ويژه-در-ه/

هر هنرمند با پشت سر گذاشتن آثار ديگر خود ميراث خود را به نسل بعدي منتقل مي كند. استاد ايراني نقاشي معاصر ، جعفر پتگر ، مانند بسياري ديگر از هنرمندان كه با دار فاني را وداع گفتند ، مرگ او را با يك اثر هنري براي مرجع ما گرامي داشتند. به گزارش گزارشگر يك …

منبع: گزارشكر يك
جعفر پتگر؛ تلاشگر ايجاد مكتبي ويژه در هنر نقاشي ايران

جعفر پتگا؛  تلاش براي ايجاد مدرسه ويژه هنر نقاشي در ايران

هر هنرمند با پشت سر گذاشتن آثار ديگر خود ميراث خود را به نسل بعدي منتقل مي كند. استاد ايراني نقاشي معاصر ، جعفر پتگر ، مانند بسياري ديگر از هنرمندان كه با دار فاني را وداع گفتند ، مرگ او را با يك اثر هنري براي مرجع ما گرامي داشتند.

به گزارش گزارشگر يك ، جعفر پتگر متولد اسفند 1391 در تبريز ، استاد ايراني نقاشي و نقاشي معاصر است.
پيتگر براي تحصيل در چه دوره هايي شركت كرده است؟
استاد نقاشي تحصيلات ابتدايي خود را در تبريز قبل از ورود به هنرستان “صنايع مستظرفه” در تبريز آغاز كرد و در آنجا تحصيل در دوره هاي مقدماتي نقاشي را آغاز كرد. پتگر در سال 1913 وارد هنرستان “هنرهاي جديد” تهران شد و سرانجام تحصيلات خود را به مدت پنج سال ادامه داد.
اين نقاش مدرن چندين استاد در تهران داشت ، اما آموزش هايي كه از اساتيد خود مي ديد ويژه بود زيرا اكثر استادانش در تهران شاگردان كمال الملك بودند. مدرسه كمال الملك در محل كار. سرانجام پس از اتمام تحصيلات ابتدايي ، نقاش در سال 1312 وارد دانشكده هنرهاي زيبا شد و در سال 1319 فارغ التحصيل شد.
كار و دانشجو
جعفر پتگر ، نقاش علاوه بر نقاشي ، تلاش خود را صرف نوشتن مقاله و يادداشت كرده است و نتيجه آن نيز به ثمر رسيده است. وي در يكي از يادداشت هاي خود درباره ماهيت آثار هنري مي گويد: “هر اثر هنري پرده اي از جهالت انساني است كه توسط هنرمند ايجاد شده است.” وقتي جهل انساني به پايان رسيد ، ديگر هيچ حجابي براي نمايشگاه هاي هنري وجود ندارد. “اين هنرمند همچنين دو كتاب در زمينه هنر نوشته است: مرزهاي هنر و انسان. و هنر و ابديت.
او كه به عنوان پيرو مكتب كمال الملك شناخته مي شود ، همانطور كه اكثر كارهايش نشان مي دهد مجذوب تصويرسازي زندگي مردم در خيابان ها و بازارها شده بود ، و به دنبال نشان دادن موقعيت اجتماعي مدلهايي بود كه با استفاده از نقاشي به تصوير كشيده بود. تركيب رنگ مناسب.
به طور غيرمنتظره اي ، اولين آثار اين هنرمند فضايي طبيعت گرايانه را به نمايش مي گذارد و بيشتر آنها نمايانگر گروهي است كه هنرمند با آن زندگي مي كرد. اين قطعات شامل Rufogar ، مرغ فروشان قديمي ، مادر نقاش ، موكت و سرگردان است.
با گذشت زمان ، با تجرب هنرمند ، درك او از تركيب رنگ ها كاملتر و كارهاي بعدي او بالغ تر شد. به طور كلي ، يكي از مهمترين ويژگيهاي كارهاي بعدي پيتگر رنگ آميزي ضخيم او است.
اگرچه تاكنون مطالعات بسيار مفصلي درباره آثار اين هنرمند انجام نشده است و اكثر هنرمندان درك و اطلاعات دقيقي از آثار او ندارند ، اما بايد بگويم كه پتگر يكي از تأثيرگذارترين شاگردان تهران است. شيروانلو ، علي گلستانه و نامي پتگر نزد وي تحصيل كردند.
اين هنرمند اولين نمايشگاه خود را در 26 سالگي برپا كرد و بعدها برخي از آثار او با قيمت هاي مختلف در حراج بزرگ تهران به فروش رسيد. برخي از اين قطعات عبارتند از پيرمد چپاقي ، فروش در سال 2016 ، و بانوي در سبز ، فروش در سال 2015.

پيتگر از نظر پسرش
هاله پتگر ، دختر جعفر پتگر در مورد پدرش گفت: پدرم مي گفت هنرمندي كه مانند هنر با مردم فكر مي كند و هنرمندي كه با او صحبت مي كند با مردم صحبت مي كند. اين تفاوت بين هنرمند و هنرمند و ارزش اثر است. به گفته بسياري از كارشناسان ، جعفر پتگر عارفي فداكار بود كه در حوزه عجيب هنر سقوط كرد. اين به اين دليل است كه برخي از افراد بي خانمان او در تمام طول زندگي آرزوي شهرت نداشتند. ”
به گفته پسر نويسنده ، جعفر پتگر ، او علاقه اي به مطالعه آثار خود ندارد و اين يكي از دلايلي است كه اطلاعات كافي در مورد آثار او وجود ندارد.
فوت كرد
اين هنرمند با يكي از مهمترين اهداف و آرزوهايش تلاش بي وقفه براي ايجاد مكتب ويژه هنر نقاشي در ايران بود ، سرانجام در سن هشتاد و پنج سالگي بر اثر بيماري قلبي و كهولت سن درگذشت. انجمن هنرهاي سياه

اثر هنري جعفر پتگر

انتهاي پيام

منبع: گزارشكر يك
جعفر پتگر؛ تلاشگر ايجاد مكتبي ويژه در هنر نقاشي ايران

بهتر است بچه ها روی چه چیز هایی نقاشی کنند؟

اشیاء مختلف زیادی وجود دارد که بچه ها می توانند نقاشی را روی آن ها یاد بگیرند. لازم نیست همیشه نقاشی را روی بوم شروع کنید.

در شیوه های آموزشی سنتی بر روی بوم نقاشی می شود که البته ممکن است برای مبتدیان گران تمام شود و واقعا ضروری نیست. در واقع من به مبتدیان توصیه نمی کنم که نقاشی روی بوم را شروع کنند و برای تمرین سطوح جایگزین را توصیه می کنم .

چیز های مختلفی وجود دارند که می توانید روی آن ها نقاشی کنید، مثل: مقوا، کاغذ آبرنگ ، سنگ، چوب، کاغذ های قصابی یا بازیافتی و حتی مقوا های غلات. اما قبل از اختصاص بودجه برای تهیه بوم ‌ها و کاغذ های مختلف ببینید آیا کودک یا شاگرد شما نقاشی را دوست دارد یا خیر.

منبع: بهترین کودک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.