دانش‌آموزان همه جا مي‌روند جز مدرسه!

به خبرنامه جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل خوش آمديد.

دانش‌آموزان همه جا مي‌روند جز مدرسه!

۷ بازديد

اگرچه ترس از مريض شدن در همه مكانها و اجتماعات وجود دارد ، اما تنها جايي كه كودكان اجازه رفتن به آنها را ندارند مدارس هستند. با اين حال ، ويروس تاج فقط در مدارس گسترش مي يابد و در پارك ها و مهماني ها جايي ندارد! به گزارش مجله زنده خبري اين روزنامه ايران …

دانش‌آموزان همه جا مي‌روند جز مدرسه! https://livemag.ir/2021/09/دانش‌آموزان-همه-جا-مي‌روند-جز-مدرسه/ https://livemag.ir/2021/09/دانش‌آموزان-همه-جا-مي‌روند-جز-مدرسه/#respond Mon, 20 Sep 2021 12:53:11 0000 عمومي https://livemag.ir/2021/09/دانش‌آموزان-همه-جا-مي‌روند-جز-مدرسه/ اگرچه ترس از مريض شدن در همه مكانها و اجتماعات وجود دارد ، اما تنها جايي كه كودكان اجازه رفتن به آنها را ندارند مدارس هستند. با اين حال ، ويروس تاج فقط در مدارس گسترش مي يابد و در پارك ها و مهماني ها جايي ندارد! به گزارش مجله زنده خبري اين روزنامه ايران …

اگرچه ترس از مريض شدن در همه مكانها و اجتماعات وجود دارد ، اما تنها جايي كه كودكان اجازه رفتن به آنها را ندارند مدارس هستند. با اين حال ، ويروس تاج فقط در مدارس گسترش مي يابد و در پارك ها و مهماني ها جايي ندارد!

به گزارش مجله زنده خبري اين روزنامه ايران “بيش از 18 ماه از شيوع ويروس كرونا مي گذرد. اپيدمي كه در آن افراد از حضور در جلسات از اولين ماههاي ظهور منع شدند و دانشگاهها و مدارس در عمل شروع به كار كردند. با اين حال ، در اين دوره ، بسياري از گردشها ، نشريات ، جشنها و جشنهاي خانوادگي ادامه يافت و در اين بين خانوادهها هميشه فرزندان خردسال خود را با خود به همه مكانها و اجتماعات برده بودند. اگرچه ترس از مريض شدن در همه مكانها و اجتماعات وجود دارد ، اما تنها جايي كه كودكان اجازه رفتن به آنها را ندارند مدارس هستند. با اين حال ، ويروس تاج فقط در مدارس گسترش مي يابد و در پارك ها و مهماني ها جايي ندارد! توجه به اين نكته ضروري است كه علاوه بر مطالعه علم ، مباحثي مانند آموزش مهارت ها و توسعه ارتباطات اجتماعي در مدارس شكل مي گيرد.

حل مشكلات روحي و رواني

مهدي اسفنداني ، سرپرست مشاوره منطقه 5 تهران ، به ايران گفت كه مدرسه يكي از اولين محيط هاي اجتماعي است كه كودكان و نوجوانان در دوره مهم رشد و شكل گيري شخصيت در آن حضور دارند: براي زندگي هر انساني در بزرگسالي ضروري است و از نكات آموزشي مبتني بر فرهنگ عالي اسلامي و ايراني بهره مند مي شود. نقش مدرسه در سلامت رواني دانش آموزان و رشد و شكوفايي استعدادهاي آنها بر هيچكس پوشيده نيست ، بنابراين اهميت آموزش حضوري دانش آموزان در مدارس ، به ويژه دانش آموزان ابتدايي ، نقش مهمي در در نظر بگيريد.. اين روزها آموزش مجازي علاوه بر يادگيري حضوري در سيستم هاي آموزشي جهاني نيز كاربرد دارد. بر اين اساس ، حضور معلم و دانش آموز و تأثير آن بر بهبود كيفيت فرايند آموزشي و برقراري ارتباط كلامي و معلم مهربان و دلسوز مي تواند علاوه بر انتقال دانش به كودكان و نوجوانان ، زمينه رشد عاطفي و حل بسياري مشكلات جسمي و رواني و تأمين خانواده دانش آموزان.

وي گفت: “با توجه به شيوع بيماري كوويد -19 ، ايجاد دستورالعمل هايي كه دستورالعمل هاي واضح و كاربردي را براي ايمن نگه داشتن مدارس از طريق پيشگيري ، تشخيص زودهنگام و كنترل بيماري در مدارس و ساير موسسات آموزشي ارائه دهد ، ضروري است.” اصول اساسي شامل تشويق كودكان به شستن مرتب دستها با آب و صابون و استفاده از الكل و ژل ضدعفوني كننده ، پايبندي به اصول فاصله گذاري اجتماعي ، محدود كردن اجتماعات و تجمعات مدرسه ، ايجاد ايستگاههاي شستشوي دست مدرسه و حداقل ورودي و خروجي و غذا است. و خدمات بهداشتي ، به روز رساني شماره هاي اورژانس مدرسه ، متقاعد كردن دانش آموزان و والدين در صورت بيماري اعضاي خانواده فرزندان خود ، و استفاده از انجمن والدين و معلمان براي ترويج و به اشتراك گذاري اطلاعات ، از جمله مواردي كه بايد در نظر داشته باشيد. همچنين ساير عناصر ، مانند ارسال پوسترهاي متناسب با سن در قالب هاي مختلف بر روي بيلبوردها و نقاط سفر ، كه به شما توصيه مي كند در روزهاي تاج گذاري شاد باشيد و از خلاقيت و اصول روانشناسي در مدرسه استفاده كنيد ، با استفاده از روش دو شيفت مدرسه و كاهش ساعات مدرسه و استفاده از فضاي باز مدرسه ، مانند حياط ، براي اداره كلاس هاي درس ، آنها همچنين مي توانند در روند افتتاح مدارس ضروري باشند.

اسفنداني با بيان اينكه تاج يكي از مهمترين مسائل در جهان از نظر تحصيلات و آثار آن است ، ادامه مي دهد: يكي از م effectiveثرترين روشهاي سازگاري با شرايط تاج ، كه مي تواند تحصيل و سلامت دانش آموزان را تضمين كند. و معلمان به جزئيات پروتكل هاي بهداشتي اعلام شده توسط ستاد كنترل بيماري كرون پايبند هستند. با اين حال ، آموزش الكترونيكي اشكالاتي نيز دارد. از جمله موارد ديگر ، اين امر مستلزم تهيه ابزارها و نرم افزارهاي مختلف فني است و فرايند يادگيري به دليل تغيير روش ها و تكنيك هاي آموزشي از كيفيت لازم برخوردار نخواهد بود. استرس و فشار رواني بر دانش آموزان و معلمان در آموزش مجازي در حال افزايش است و تعامل بين معلم و دانش آموز نيز مختل مي شود. در نهايت ، مي توان گفت كه در روش حضوري ، جزئيات رفتار آموزشي دانش آموزان توسط معلمان مورد بررسي قرار مي گيرد. اگر در آموزش مجازي اين اتفاق نيفتد.

ابعاد منفي رواني مدرسه ابتدايي مجازي

مهدي محراد ، روانشناس نيز اشاره مي كند كه پيشرفت هاي فناوري در سال هاي اخير در زمينه هاي مختلف ، به ويژه در زمينه ارتباطات ، اقتصاد ، دانشگاهي و ديگر زمينه ها گسترش يافته است. ارتباطات روز به روز مجازي تر مي شوند و خدمات ارتباطي موجود نيز روز به روز مجازي تر مي شوند. اين امر زواياي خوبي دارد ، به ويژه در زمينه دانشگاه. ارتباطات در زمان هاي مختلف قطع نمي شود و مطالب به روش هاي مختلف صوتي و تصويري منتقل مي شود ، اما بحث ، به ويژه در دبستان اين است كه شكل گيري شخصيت كودك در شش تا 10 سالگي اتفاق مي افتد. علم در اين سن ، اما با شكل گيري شخصيت كودكان نيز روبرو هستيم. آگاهي از احساسات ، ارتباطات و ساير پارامترهاي مرتبط با مجازي سازي مختل شد.

به گفته وي ، دانش اجتماعي و ارتباطي در اين زمينه بسيار مهم است ، اما با مجازي سازي متحمل آسيب هاي زيادي شده است. مجازي سازي مدارس باعث آسيب جدي به ارتباطات اجتماعي شده است ، طرز تفكر طرف مقابل را بشناسيد و درباره رفتارهاي دوران كودكي بازخورد كسب كنيد. در ارتباطات اجتماعي ، براي تشخيص احساسات طرف مقابل ، نياز به ارتباط رودررو است. همچنين ، عملكردهاي شناختي مغز ، مانند حل مسئله ، توجه و برنامه ريزي حافظه ، نياز زيادي به حضور دانش آموزان در مدارس دارد و مي توان با اطمينان گفت كه هيچ چيز نمي تواند جايگزين حضور دانش آموزان به ويژه در دبستان شود. رابطه دانش آموز با معلم و محيط كلاس درس در قلب تقليد و ارتباطات اجتماعي است كه فقط به صورت شخصي قابل مشاهده است. »

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/09/دانش‌آموزان-همه-جا-مي‌روند-جز-مدرسه/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.