كسري ۳۱۴ ميليون مترمكعبي مخزن سدهاي استان تهران

به خبرنامه جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل خوش آمديد.

كسري ۳۱۴ ميليون مترمكعبي مخزن سدهاي استان تهران

۵ بازديد

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران با اشاره به مشكلات سال گذشته آب گفت: با ورود به فصل پاييز و شروع سال آبي جديد متأسفانه با 503 ميليون متر مكعب مخازن و كسري معادل 314 ميليون مواجه هستيم. متر مكعب نسبت به سال گذشته ” به گزارش مجله زنده خبري ، يوسف رضاپور گفت: در …

كسري ۳۱۴ ميليون مترمكعبي مخزن سدهاي استان تهران https://livemag.ir/2021/10/كسري-۳۱۴-ميليون-مترمكعبي-مخزن-سدهاي-اس/ https://livemag.ir/2021/10/كسري-۳۱۴-ميليون-مترمكعبي-مخزن-سدهاي-اس/#respond Sat, 02 Oct 2021 16:51:25 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/10/كسري-۳۱۴-ميليون-مترمكعبي-مخزن-سدهاي-اس/ مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران با اشاره به مشكلات سال گذشته آب گفت: با ورود به فصل پاييز و شروع سال آبي جديد متأسفانه با 503 ميليون متر مكعب مخازن و كسري معادل 314 ميليون مواجه هستيم. متر مكعب نسبت به سال گذشته ” به گزارش مجله زنده خبري ، يوسف رضاپور گفت: در …

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران با اشاره به مشكلات سال گذشته آب گفت: با ورود به فصل پاييز و شروع سال آبي جديد متأسفانه با 503 ميليون متر مكعب مخازن و كسري معادل 314 ميليون مواجه هستيم. متر مكعب نسبت به سال گذشته ”

به گزارش مجله زنده خبري ، يوسف رضاپور گفت: در حال بستن ركورد سال آبي 1399-1400 هستيم ، در حالي كه ميزان بارندگي در كشور نسبت به ميانگين بلند مدت 37 درصد كاهش يافته است و اين از نتايج بدست مي آيد. استان تهران و حوزه آبريز پنج سد تهران. وي همچنين بر جريان آب به مخازن سدهاي تهران تأثير گذاشت.

وي با بيان اينكه مقايسه ميزان بارندگي در سطح استان نشان مي دهد 34 درصد كاهش بارندگي در سال باراني 1399-1400 در مقايسه با 461 ميلي متر بارندگي در سال باراني 99-1999 ، تصريح كرد: اين ناشي از كمبود برف و نبود پوشش برفي مناسب در حوضه آبريز ، سدهاي تامين كننده آب آشاميدني كلانشهرهاي تهران و كرج در زمستان 1378 و كمبود بارندگي در آوريل امسال (ثبت تنها 2.3 ميلي متر از بارش در آوريل 1400 به عنوان كمترين فروردين از دوره آماري 52 ساله) مقدار كمي برف در مخزن سدها به تدريج ذوب شد و ما شاهد رواناب و سيلاب ناشي از ذوب برف و ميزان ورود آب به مخازن پنج سد تهران در مقايسه با سال آبي گذشته 40 درصد كاهش يافته است.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران همچنين تاكيد كرد: علي رغم موارد ذكر شده ، شايد استان تهران در مقايسه با ساير استانهاي درگير بحران خشكسالي كشور ، در نيمه اول دهه 1400 شاهد چالشها و مشكلات بسيار كمتري بوده است.

رضاپور خاطرنشان كرد: اكنون در آستانه فصل پاييز و آغاز سال آبي جديد ، متأسفانه با 503 ميليون متر مكعب مخزن و كسري 314 ميليون متر مكعب نسبت به سال گذشته ، وارد سال آبي مي شويم. 1400-1401 ، يادآور مي شود: اميركبير و طالحان در سيستم غربي 326 ميليون متر مكعب هستند و در مقايسه با مخزن معمولي در پايان ماه سپتامبر ، كمبود 136 ميليون متر مكعب و در سيستم شرقي سدهاي لتيان ، لار و مملو با ظرفيت ذخيره سازي 176 ميليون متر مكعب ، كه 232 ميليون متر مكعب در مقايسه با يك مخزن معمولي كاهش يافته است. آنها قبل از پايان ماه سپتامبر هستند.

وي ادامه داد: بر اساس پيش بيني هاي سازمان هواشناسي بر اساس بارندگي كمتر از حد معمول در آنلاين و آبان و افزايش نيم تا دو درجه اي دما نسبت به آمار بلند مدت پاييز امسال ، در صورت ادامه خشكسالي در كشور و حوضه آبريز سدها. “در زير سقف و روند نزولي ورود آب به مخازن سدهاي سرپوشيده ، امسال از نظر تامين آب مطمئن و پايدار سال سختي خواهد بود و وضعيت تامين آب آشاميدني ، به ويژه در سيستم شرقي را با چالش جدي روبرو خواهد كرد. به

در پايان مدير اجرايي شركت آب منطقه اي تهران گفت: همراهي هر شهروند مي تواند يكي از راهكارهاي م toثر براي غلبه بر بحران زمين و استفاده بهينه از منابع محدود آب و كاهش آثار سوء كمبود آب باشد.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/10/كسري-۳۱۴-ميليون-مترمكعبي-مخزن-سدهاي-اس/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.