كاربرد CRM در صنعت گردشگري

به خبرنامه جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل خوش آمديد.

كاربرد CRM در صنعت گردشگري

۵ بازديد

كسب وكار هاي زيادي در سال هاي اخير تمايل دارند، براي رسيدن به نتايج مطلوب در همه محيط ها و شرايط  فعاليت كنند. طبق اين شرايط ارتقا و تثبيت ارتباط متقابل با مشتريان بسيار مهم مي باشد. يكي از اين فعاليت هاي مهم گردشگري مي باشد در دنياي كنوني شاهد رشد قابل توجه در صنعت …

كاربرد CRM در صنعت گردشگري https://livemag.ir/2021/10/كاربرد-crm-در-صنعت-گردشگري/ https://livemag.ir/2021/10/كاربرد-crm-در-صنعت-گردشگري/#respond مجله زنده خبري Sun, 03 Oct 2021 21:43:34 0000 عمومي https://livemag.ir/?p=5710 كسب وكار هاي زيادي در سال هاي اخير تمايل دارند، براي رسيدن به نتايج مطلوب در همه محيط ها و شرايط  فعاليت كنند. طبق اين شرايط ارتقا و تثبيت ارتباط متقابل با مشتريان بسيار مهم مي باشد. يكي از اين فعاليت هاي مهم گردشگري مي باشد در دنياي كنوني شاهد رشد قابل توجه در صنعت …

كسب وكار هاي زيادي در سال هاي اخير تمايل دارند، براي رسيدن به نتايج مطلوب در همه محيط ها و شرايط  فعاليت كنند. طبق اين شرايط ارتقا و تثبيت ارتباط متقابل با مشتريان بسيار مهم مي باشد. يكي از اين فعاليت هاي مهم گردشگري مي باشد در دنياي كنوني شاهد رشد قابل توجه در صنعت گردشگري هستيم.

گردشگري به عنوان يكي از صادرات مهم جهاني محسوب مي شود. امروزه ميتوان براي جذب مشتريان جديد و حفظ مشتريان قبلي و افزايش سود در كسب و كارتان ، از مديريت ارتباط با مشتري استفاده كنيد براي كسب و كارهاي  گردشگري بايد به صورت متمركز و خدمات تخصصي عمل كرد .استفاده از نرم افزار CRM مي تواند در جهت مشاغل گردشگري طراحي شود و كاركرد هاي نياز را برآورده كند.

 اهميت گردشگري و نرم افزار CRM

گردشگري رامي توان مسافرتي در نظر گرفت كه مي‌تواند به صورت تفريحي باشد يا در جهت روند كاري باشد كه اين كار باعث مي شود افراد از محيط مسكوني خود به مكاني ديگر بروند مهمترين خدمات گردشگري مي‌توان به حمل و نقل، سهولت در امور مرزي، بيمه ، بازاريابي، مهمان نوازي و رعايت بهداشت عمومي اشاره كرد.

گردشگران مي توانند از مسيرهاي گوناگون از جمله هوايي و ريلي، جاده اي انتخاب كنند از جمله كشورها و ايالت ها براي حفظ اقتصاد خوب به انجام سفرهاي توريستي وابسته مي باشند. پس صنعت گردشگري نقش مهمي در درآمد زايي خواهد داشت.

كاربرد استفاده از CRMدر گردشگري

اجراي CRM در صنعت گردشگري

براي اجراي CRM نياز به يك منبع اطلاعاتي از داده هاي مشتري از جمله سلايق روند زندگي، جمعيت شناسي و نظرخواهي  در مورد مقصد ، شيوه خريد، تبليغات و بازاريابي ، تعداد بازديدها، ميزان هزينه ها داريم. موارد گفته شده در جهت اجراي موفق CRM مي باشد. هميشه در مورد اين موضوع بحث هايي صورت مي گيرد و به درستي انجام خواهد شد زيرا موارد لازم پس از مدتي متفاوت خواهد بود.

مزيت هاي CRM در گردشگري

راهكار هايي در جهت برقراري مشاغل مسافرتي و گردشگري طراحي شده كه مي‌توان به سه مزاياي مهم آن توجه كرد. ايجاد منبع اطلاعاتي از مشتريان، مديريت تبليغات و اطلاعات مركز گردشگري سه راهي در جهت برطرف كردن شكايات و نظرات مشتريان، با گذشت زمان صنعت گردشگري به ميزان زيادي رشد كرده و از جمله مشاغل تخصصي با توجه به رضايت مشتريان قرار گرفته با استفاده از ابزارهاي گوناگون از جمله نرم افزار CRM كه در جهت جهانگردي و گردشگري طراحي شده مي توان ميزان رضايت مشتري را نسبت به اين موضوع ارتقا داد.

  • منبع اطلاعاتي مشتريان

بانك اطلاعاتي به كارمندان و مراكز مسافرتي اين توانايي را خواهد داد تا داده ها و اطلاعات مربوط به مشتريان را پيگيري كنند از جمله اين اطلاعات مي توان به اطلاعات مالي ، نام آدرس، شماره تلفن، برنامه سفر، ارتباطات قبل و بعد از فروش اشاره كرد با استفاده از اطلاعات به دست آمده آژانس هاي مسافرتي و مجموعه هاي گردشگري مي توانند انتظارات مشتريان را به صورت بهتر برنامه ريزي و پاسخگويي كنند علاوه بر اين مي توان زمان مشتريان را براي ارائه خدمات توجه كرد.

  • مديريت تبليغات

در دنياي امروزي اكثر مردم فنآوري هاي روز استفاده مي‌كنند. از اين فناوري ها در جهت گردشگري و سفر نيز استفاده خواهد شد، پس  تبليغات مسافرتي از بخش هاي مهم در جذب مشتري خواهد بود تبليغات از روش هاي موثري مي باشد كه داده هاي مورد نظر مشتريان به صورت آسان و به راحتي در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد. در نرم افزار سي آر ام ويژه گردشگري ويژگي ‌هايي را ارائه مي دهد كه به مراكز گردشگري در جهت مديريت تبليغات كمك مي كند.

  • مديريت انتظارات مشتريان

گاهي بر اساس ايجاد اشتباهات در ارائه خدمات گردشگري و مسافرتي تعدادي از مشتريان از ارائه خدمات ناراضي مي باشند خدمات CRM گردشگري اين توانايي را مي دهد تا به صورت صحيح در برابر انتظارات و شكايات برخورد شود، آنها مي توانند انتظارات و شكايت را با انجام روش هاي استراتژي طراحي كرده و در جهت پيشرفت و حل مسئله اجرايي كنند. افزون بر اين اطلاعات ثبت شده در منبع اطلاعاتي به مديران اين امكان را مي دهد تا مسائل تكرار شده را شناسايي و راه حل دائمي تعيين كنند.

كاربرد نرم افزار CRM در جذب مشتريان جديد گردشگري: اين نرم افزار شامل تعدادي از  ويژگي هاي منحصر به فردي مي  باشد تا به شما در جهت بدست آوردن  مشتريان جديد و بهره‌ وري  كمك كند از جمله اين موارد مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • پاسخگويي از مشتريان به صورت همزمان

اين نرم‌افزار اين توانايي را خواهد داشت تا بيش از يك كاربر را به صورت همزمان پاسخگويي كرده و سبب افزايش انسجام در فرآيند ها خواهد شد. در اين قسمت اطلاعات و تخصص ها در نرم افزار ها قرار مي گيرد تا با اطمينان و دقيقاً با توجه به نياز مشتريان، خدمات دريافت مي كنند.

  • دائمي بودن تعامل با مشتريان

مراكز گردشگري مي تواند از برنامه هاي ارتباطي از جمله چت و ايميل استفاده كنند و خدمات پشتيباني را با CRM يكسان سازي كند. در اين فرايند كارمندان مي‌توانند به ‌طور موثر خدمات رساني كنند و با مشتريان و ساير كارمندان در تعامل باشد.

  • پشتيباني در برخورد با انتظارات

براي انجام يك فرايند وجود مشكلات فني علاوه بر ناراحتي مشتريان مي‌توانند پروسه ‌اي پرهزينه باشد پس كمك رساني در اين بخش بسيار مهم است. نرم افزار سي آر ام در اين قسمت با ارائه خدمات پشتيباني در جهت رفع عيوب و پشتيباني از محصولات مورد استفاده قرار مي گيرد.

  • زمينه ثبت نام نرم افزار

CRM در گردشگري به بخشي براي ثبت نام و رزرو مجهز مي باشد كه شركت هاي مسافرتي مي توانند براي مديريت بهتر مشتريان استفاده كنند. همچنين مديران با ورود به سيستم مي ‌توانند مشتريان رزرو شده را مديريت كنند.

 نرم افزار CRM براي آژانس هاي مسافرتي و شركت هاي برنامه ريزي در جهت گردشگري وسيله اي خواهد بود تا بتوان ميزان رضايتمندي  با مشتريان را افزايش و مديريت كرد همچنين اين كار را به آسان ترين روش و به صورت بروز ارائه داد. با اجراي موفقيت آميز اين نرم‌افزار درجهت  مسافرت و گردشگري مي توان مشتريان را در انجام امور كاري و يا گذراندن تعطيلات رضايتمند كرد.

https://livemag.ir/2021/10/كاربرد-crm-در-صنعت-گردشگري/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.