گره ترخيص كاميون‌هاي رسوبي باز مي‌شود؟

به خبرنامه جامع تخصصي تكنولوژي و موبايل خوش آمديد.

گره ترخيص كاميون‌هاي رسوبي باز مي‌شود؟

۷ بازديد

بر اساس آخرين آمار ، بيش از 6000 كاميون وارداتي در گمركات كشور واريز شده است كه بايد بلافاصله پس از ورود قوه قضائيه واگذار شود ، اما هنوز ادعاهاي متناقضي در اين زمينه وجود دارد و مشخص نيست اين مشكل كجا و چه زماني هست باز ميشه؟ به گزارش مجله زنده خبري ، پس …

گره ترخيص كاميون‌هاي رسوبي باز مي‌شود؟ https://livemag.ir/2021/10/گره-ترخيص-كاميون‌هاي-رسوبي-باز-مي‌شو/ https://livemag.ir/2021/10/گره-ترخيص-كاميون‌هاي-رسوبي-باز-مي‌شو/#respond Fri, 08 Oct 2021 16:53:30 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/10/گره-ترخيص-كاميون‌هاي-رسوبي-باز-مي‌شو/ بر اساس آخرين آمار ، بيش از 6000 كاميون وارداتي در گمركات كشور واريز شده است كه بايد بلافاصله پس از ورود قوه قضائيه واگذار شود ، اما هنوز ادعاهاي متناقضي در اين زمينه وجود دارد و مشخص نيست اين مشكل كجا و چه زماني هست باز ميشه؟ به گزارش مجله زنده خبري ، پس …

بر اساس آخرين آمار ، بيش از 6000 كاميون وارداتي در گمركات كشور واريز شده است كه بايد بلافاصله پس از ورود قوه قضائيه واگذار شود ، اما هنوز ادعاهاي متناقضي در اين زمينه وجود دارد و مشخص نيست اين مشكل كجا و چه زماني هست باز ميشه؟

به گزارش مجله زنده خبري ، پس از تصميمات اتخاذ شده و ورود قوه قضائيه به موضوع ورود و رهاسازي كاميون هاي رسوبي در گمركات كشور ، مقرر شد حدود 6 هزار كاميون وارداتي تا پايان آنلاين ماه ترخيص شود اما به نظر مي رسد اين مشكل تا پايان اين دوره ادامه خواهد داشت. در نهايت ، تعداد كاميون هاي ترخيص شده از گمرك نبايد از حدود 1300 كاميون رسوبي در گمرك تهران تجاوز كند.

در پايان مردادماه ، گمرك اعلام كرد كه حدود 3600 دستگاه كاميون رسوبي در 9 گمرك ايران وجود دارد كه مشكلات زيادي در حل آنها وجود دارد و در اين رابطه نام دستگاه هاي مختلف به عنوان اصلي ترين عاملان ناخالصي اين كاميون ها اعلام شد.

فرامرز مداچ ، معاون سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به مجله زنده خبري گفت: يكي از دلايل اصلي رهايي اين كاميون ها عدم شفافيت منبع ارزي است كه واردكنندگان براي خريد اين كاميون ها استفاده مي كردند و در صورت رفع اين مشكل ، كاميون هاي رسوبي را مي توان از واردات پاكسازي و در اختيار كاميون ها براي نوسازي ناوگان قرار داد.

البته رانندگان كاميون و اتحاديه هاي آنها مشكلات فراواني از قبيل ناهماهنگي ، عدم برنامه ريزي و مقاومت برخي از افراد براي تسريع در نوسازي ناوگان را بزرگترين موانع و مشكلات ترخيص كاميون هاي رسوبي وارداتي در گمركات كشور اعلام كرده اند ، اما در نهايت دادستاني براي تسريع وارد اين پرونده شده است. وي از رهاسازي اين كاميون هاي رها شده در گمركات كشور خبر داد.

بر اين اساس ، سه هفته ، يعني. در پايان ماه اكتبر ، مهلت قضاوت براي حل اين مشكل داده شده بود.

در همين راستا ، گمرك اعلام كرد كه در مدت سه هفته اي كه دادستاني براي ترخيص اين كاميون ها در نظر گرفته است ، همه كاميون هاي رسوبي از جمله بيش از 6000 نوع كاميون از گمركات كشور خارج مي شوند.

اما اكنون به نظر مي رسد اظهارات و ادعاهاي ضد و نقيضي در اين مورد مطرح شده است. كاميون هاي رسوبي نمي توانند به موقع ترخيص شوند زيرا مهرداد ارونگي ، معاون وزير گمرك ايران ، اخيراً گفته است: بر اساس گزارشات اخير ، تعداد كاميون هاي رسوبي در 9 گمرك بيش از 6000 وسيله نقليه و در حال حاضر بيش از 1300 دستگاه دارد. كاميون هاي وارداتي تنها در محل واريز مي شوند آداب و رسوم در تهران يا شهريار سابق.

وي افزود: بر اساس اقدامات گمركي واردكنندگان كاميون هاي رسوبي در گمرك تهران ، همه شركت ها آمادگي خود را براي ترخيص كاميون هاي خود تا پايان مهرماه سال جاري اعلام كرده اند.

در حالي كه اين بيانيه اميدوار كننده به نظر مي رسد ، اين واقعيت كه نام ديگر كاميون ها ذكر نشده است به اين معني است كه تفاوت قابل توجهي بين وعده ها و آنچه اتفاق مي افتد وجود دارد و 6000 هزار و 300 كاميون لجن اعلام شده نيازي به ترخيص ندارند و شايد فقط كاميون هاي لجن اگر همه كاركنان تلاش كنند در گمرك تهران ترخيص شود.

البته بايد منتظر ماند و ديد قوه قضائيه با اين سهل انگاري و عاملان رهاسازي كاميون هاي وارداتي مانده در گمركات كشور چگونه برخورد مي كند و مشكل و گره اصلي آزادي اين كاميون ها چيست؟

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/10/گره-ترخيص-كاميون‌هاي-رسوبي-باز-مي‌شو/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.